Industria HoReCa se află într-o continuă dezvoltare, iar perioada pandemiei a demonstrat faptul că tendințele următorilor ani vin ca o consecință a nevoii de adaptare a antreprenorilor, care caută în permanență soluții pentru problemele de care se lovesc zi de zi.

Cel mai reprezentativ exemplu în acest sens este faptul că limitarea activității localurilor s-a tradus și, mai bine zis, impus prin dezvoltarea explozivă a segmentului digital, care, până recent, era subreprezentat în industrie.

Astfel, foarte mulți operatori s-au adaptat condițiilor sociale și economice neobișnuite, adoptând variante digitale pentru îndeplinirea serviciilor oferite și mutând, practic, segmentul B2B și chiar B2C în mediul online.

IWSR Research (International Wine & Spirit Research) susținea în anul 2020 că 1,8% din valoarea vânzărilor de băuturi alcoolice provine din mediul online, pentru ca, în momentul de față, să se preconizeze că până în anul 2025, se va ajunge la o valoare de 6%, adică peste 42 de miliarde de dolari. Vinul este actualmente cea mai accesată parte a pieței online de băuturi alcoolice (40% din totalul vânzărilor online) la nivel mondial.

În timp ce strategia D2C (Direct to Consumer) prin care o companie își vinde produsele direct către cosumatorul final, nu este o abordare chiar atât de recentă, redirecționarea către mediul onine și, implicit către distribuitori înlătură limitele brandurilor, devenind astfel mai vizibile pentru o listă mai largă de retaileri.

Dezvoltarea vânzărilor de băuturi alcoolice prin intermediul comerțului online a determinat și o creștere a numărului de retaileri, dar și a afacerilor destinate vânzării și distribuției acestora. Vânzarea directă pe platformele online ale producătorilor s-a dovedit a fi mai puțin eficientă decât colaborarea cu distribuitorii online, deoarece aceasta din urmă oferă o expunere maximală a brandurilor atât către retaileri, cât și către consumatorii finali, dintr-o perspectivă mai amplă.

Trecerea la platformele digitale pentru vânzarea de alcool engros și nu numai va schimba definitiv prezența băuturilor alcoolice în industria HoReCa, oferind o piață mult mai complexă de branduri și concepte , accesibilă pentru orice distribuitor sau consumator din confortul dat de doar câteva clickuri.