Degustarea de vinuri – o experiență pentru clienți, un mod de promovare pentru afacere
Sectorul organizării de evenimente a devenit din ce în ce mai dinamic și mai ofertant, existând tot felul de metode de promovare prin care afacerile își pot face cunoscute portofoliile de produse, creând în același timp experiențe inedite, unice pentru clienții lor. În această categorie intră și degustarea de vinuri, care se pretează restaurantelor și barurilor.
O degustare de vinuri este un tip de eveniment de nișă, care până nu de mult, era organizat pentru cercuri selecte sau pentru somelieri și prin care vinul era de evaluat pe criterii bine stabilite. În ziua de azi, o astfel de experiență poate fi creată de diferite tipuri de afaceri pentru a le oferi clienților existenți oportunități de a afla mai multe despre ele, dar și pentru a atrage unii noi, ele fiind și o metodă bună de promovare a lor.
Cum se organizează și ce faci la o degustare de vinuri? Ca proprietar al unei afaceri este recomandat să ai o selecție a celor mai bune băuturi sau a celor pe care dorești să le promovezi, precum să ai și un somelier care să îi poată îndruma pe cei prezenți pentru o experiență cât mai frumoasă. Mai jos, sunt prezentate câteva dintre secretele unui astfel de eveniment care pot ajuta și la promovarea unui business din domeniu.
Cuprins:
1. Degustarea de vinuri – organizarea unei experiențe senzoriale pentru clienți
1.1. Degustarea de vin și amenajarea locului
1.2. Degustarea vinului și alegerea unei tematici pentru eveniment
1.3. Cum să te îmbraci la o degustare de vin
2. Degustarea de vin ca metodă de promovare a unei afaceri
2.1. Ghidul de degustare a vinului – selecția băuturilor și servirea acestora
2.2. Degustătorul de vin – invitatul special al evenimentului